Sesje zdjęciowe TFP - Co to?

Wspominałam Wam w ostatnim poście o tzw sesjach zdjęciowych na zasadzie TFP.

Sesja na zasadzie TFP jest dosyć w porządku sprawą do pewnego momentu.


                                                     FotoART - Dawid Janocha



Co  znaczy TFP? Oznacza to, że modelka umawia się z fotografem na bezpłatną sesję zdjęciową.
 Ani ona nie płaci fotografowi za zdjęcia ani fotograf modelce. żadna ze stron nie odnosi komercyjnych korzyści z sesji.W zamian za pozowanie modelka otrzymuje od fotografa zdjęcia z sesji, które dla obu stron są korzyścią do portfolio.

Na takie sesje chodzą ludzie niezależnie od swojego doświadczenia, co moim zdaniem jest ogromnym błędem (ale o tym w dalszej części).
Najczęściej są to jednak dziewczyny, które nigdy nie stały przed obiektywem i chcą zbudować/rozbudować swoje portfolio dobrymi zdjęciami. No właśnie...dobrymi.
Prawda jest taka, że jesli nie masz portfolio lub dosyć dobrego portfolio to naprawdę dobry fotograf nie weźmie Cię na zdjęcia za darmo. Warto zainwestować w profesjoalną sesję zdjęciową i cieszyć się efektami 3-godzinnego pozowania niż ustawiać się przez te 3h i pozniej dostac zdjęcia które wstyd pokazać. A ten ktoś kto podaje się za początkującego "fotografa" i tak je wykorzysta gdzieś na swojej stronce i będziesz się tylko wstydziła. 
Oczywiście nie mówię, że nie da się zbudować dobrego portfolio chodząc na początku na sesje na zasadzie TFP.
Sama swoje początki portfolio (teraz już tylko komercja)  budowałam zdjęciami tylko z takich sesji ALE chodziłam na sesje z fotografami, którzy mieli doświadczenie i robili naprawdę dobre prace. (o tym w kolejnym poście)
Uwierzcie dziewczyny początki są trudne i to bardzo ale starajcie się dawać z siebie wszystko na sesji. Później po nabraniu doświadczenia możecie miec sesję TFP (jak sie dogadacie) z tym fotografem. Rozbudujecie portfolio i wtedy Fotograf stwierdzi, że chce Was mieć w pf albo wezmie Was do jakiejś komercji, bo zobaczy Wasze dobre zdjęcia i oczywiście (co jest ogromnym plusem) będzie Was znać. Bedzie wiedzieć jak się z Wami pracuje. Tylko od Was zależy jakie wrażenie zbudujecie.

Wiem, że to że Was ostrzegę w kolejnym poście przed NIEKTÓRYMI współpracami TFP narazi mnie na falę hejtu ze strony fotografów ale chcę napisać prawdę. Oczywiście nie każdy Fotograf wykorzystuje TFP jako zysk tylko dla siebie! Więc spokojnie nie wepchnę wszystkich do jednego wora! Pełen szacun dla tych z którymi współracowałam na takiej  zasadzie i współpracuję, Oni zawsze uczciwie mnie potraktowali!!! 

"Delektuję się odwagą niczym drinkiem z awokado"  
https://www.youtube.com/watch?v=Cxrny-yhxyU 
kawałek mojego Mężczyzny zapraszam :) 

Nie chcę Was zadręczać postami na tysiąc słów dlatego reszta o:
- TFP(ostrzezenie)
- udanej współpracy i o tym co wziąć na sesję 
 będzie w kolejnych postach. 

Trochę Was ostrzegę bo TFP jest po prostu według mnie przez niektórych zwykłym złodziejstwem czasu, potencjału i wizerunku modelki.

Uważam, że to jest tak ważny temat i aspekt "sesji na zasadzie TFP", że to jak wykorzystana może zostać modelka będzie napisane w następnym poście. 

Zapraszam na mojego Instagrama :)
 https://www.instagram.com/p_lapinska/

Komentarze

  1. Nigdy nie słyszałam o czymś takim, ani żeby ktoś wybierał się na takie sesje. Może być to moim zdaniem dobry sposób na start, jednak zgadzam się z wymienionymi przez ciebie wadami takich działań. Chętnie poczytam o tym, jak właśnie modelka może być wykorzystana, zaciekawił mnie ten temat i chce się w niego wdrążyć :) Zaobserwowałam Instagrama.
    Życzę mile spędzonego weekendu !
    Diamentowe myśli - klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że Ci się podoba ;) To coś co mnie cieszy.
      Dziękuję ;)
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  2. Ja zdecydowanie wolę stać po drugiej stronie aparatu, aczkolwiek zdjęcia wolę robić naturze niż ludziom. Jednak warto wiedzieć, że istnieje coś takiego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj istnieje jeszcze duużo dziwnych rzeczy w temacie fotografii a nie tylko pozowania. Częścią się podzielę, ale tylko tą z własnego doświadczenia ;)

      Usuń
  3. Ja też o czymś takim nie wiedziałam , ale myślę, że to super sprawa. Ćwiczy wtedy i modelka i fotograf. Każdy kiedyś zaczynał i myślę, że taki początek to naprawdę coś. Widać, że ci zależy i tworzysz nie byle co :))
    Super zdjęcie!

    Jull.pl - klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama tak zaczynałam i zbudowałam zdaniem ludzi z którymi współpracuję świetne portfolio, którym się z Wami podzielę za niedługo ;) Bardzo mi miło, dziękuję!

      Usuń
  4. Pierwszy raz o takim czymś słyszę może dla tego ,że nigdy nie interesowałam się modelingiem i tymi sprawami :)
    ~ Obserwuję ~
    Mało mi brakuję do 260 obserwatorów pomożesz ?
    Pozdrawiam !! ONLY DREAMS - KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Oo nawet nie sądziłam, że to może tak wyglądac :)
    Może dlatego, że koompletnie nie mam urody i nawet nie myśle o zdjęciach bo nienawidzę swoich zdjęć :)

    Ale za to Ty jesteś naprawdę piękna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie można tak! :) Trzeba akceptować siebie i pokazywać swoją buźkę. Często coś co naszym zdaniem jest kompleksem komuś innemu się w Nas podoba ;) Zaglądam na Twojego bloga i obserwuję ;)
      Bardzo dziękuję, miło mi :) pozdrawiam!

      Usuń
  6. Nie wiedziałam, że taki układ, że żadna strona nie płaci ma jakąś nazwę. Ale w sumie dosyć ciekawe. Oboje mają z tego korzyści :)
    Jesteś naprawdę bardzo piękna!
    Nie lubię tego, że zostawiasz nas tylko z jednym zdjęciem z tak ładnych sesji! :D

    Pozdrawiam,
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz