Agencja modelek czy frelance model?

Troche na temat agencji, wymagań. 

Od razu chcę Wam powiedzieć, że ja jestem freelancerem.

Fot: Paulina Wawrzak 

Krótka historia
Kiedyś jako 16-letnia dziewczynka, na poczatku swoich doświadczeń z modelingiem bardzo chciałam podpisać umowę z agencją modelek. Uważałam, że to świetna szansa na to by otworzyły mi się drzwi do świata modelingu. Oczywiście jest tak, lecz nie zawsze (ale o tym później).

Zacznijmy od tego, że do agencji trzeba mieścić się w określonych ramach wymiarów.
Rozmiar w biuscie,talii, biodrach i oczywiście wzrost muszą miescic sie w ramach jakie agencja sobie respektuje. Musisz też mieć to coś w sobie i twarzy!
Nieraz na castingu usłyszałam, ze mimo ze mam bardzo ciekawą i dobrą twarz to jestem za gruba mimo, że do dzisiaj mam niedowagę i jestem bardzo szczupła.
Co najważniejsze same/sami musicie wiedzieć jak chcecie wyglądać i w jakiej wersji się SOBIE najbardziej podobacie. DYSTANS do tego co mówią inni!

W tym momencie chcę Was ostrzec!

Wszystko tak naprawde zalezy od genetyki. Jesli macie szeroką miednicą, nawet to że schudniecie nic nie da. Ja mam 95cm w biodrach nie majac przy tym pupy jak szafa :) Wiec chudnięcie przy mojej niedowadze nie dałoby nic dobrego. Nie katujcie sie ostrymi dietami czy jakimis glodówkami (tego drugiego mam nadzieję, że nikt nie robi a dobra dieta i zdrowe żywienie nigdy nie zaszkodzi) tylko dlatego zeby dostac sie do tej wymarzonej agencji. O chorobe nie trudno.

Nawet jesli sie dostaniesz to nie świadczy o tym ze będziesz Top Model i dostaniesz miliony zleceń.(Oczywiście moze tak być, nie podcinam skrzydeł. Absolutnie;))  Mozesz dostać kilka i tyle. Ocvzywiscie wszystko sie zastrzeża w umowie ale może być czas przez który nie będziesz mieć zlecen.Wtedy już bez porozumieania z agencją na wlasną rękę nic nie możesz zrobić.
Druga sprawa to okres obowiązywania umowy. Jest to okreslony czas np. 3 lata. (Zależy oczywiscie od agencji)

Moja szansa na umowę z agencją

Raz mialam szansę podpisać umowę z agencją. Mialam wtedy 17 lat i umowa miala być chyba na 3 lub 4 lata. Nie podpisałam (oczywiscie podpis opiekuna prawnego musi byc jesli jestes niepelnoletni/a) Nie zrobiłam tego, bo pomyslalam sobie wtedy: W sumie  3 lata to dużo. Będę chciala iść na studia i nie wiadomo czy nie do innego miasta, może za granice. W sumie nie wiem gdzie mnie poniesie.(Bo kto w wieku 17 lat ogarnia dokładny plan na przyszłość.Jesli jest ktoś taki i później go w 100%  realizuje to podziwiam)
Dlatego wlasnie nie podpisalam. Szczerze to nie zaluje.
Jestem freelancerem, dzialam na wlasna rękę, znajduję zlecenia i caly czas rozbudowuję porfolio. Dużo oczywiście tutaj też dają znajomości, bo zawsze ktoś z kim współpracowałaś/eś może Cię polecić. A to wspaniała referencja :)

Plus umowy z agencja jest tez taki, ze masz pewność, że jesteś bezpieczna.Że nie jedziesz na sesję zastanawiajac się czy ten ktoś nie chce Cię oszukac itp.
Kilka razy w zyciu zdarzylo mi sie ze mialam  do czynienia z jakimś podejrzanym typkiem, który twierdził, że jest fotografem. Ale do sesji na szczescie nie doszlo.
O tym podziele sie z Wami w kolejnym poscie. Znajdziecie równiez porady jak okreslic prawdziwosc oferty pracy i zlecenia. 

Zdjęcie z jednej z moich ulubionych sesji, może kiedyś się podzielę z Wami większą ilością ;) 

Komentarze

  1. Wow, genialny post, aż szkoda było kończyć czytać :D
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczne zdjęcie. jako dziecko chciałam być modelką
    ale wiem że nie sprawdziłabym się w tym zawodzie :)
    cudowny blog, życzę wielu sukcesów i wiernych czytelników!
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę interesujący post. Widać, że napisany z oparciem na własnym doświadczeniu.
    W sumie to dobrze, że się nie zgodziłaś na tą umowę. Masz rację, że nie wiesz, co będzie za te parę lat.
    Piękne zdjęcie! Chętnie obejrzałabym całą sesję ;)
    Nie warto tracić kg, zwłaszcza, gdy masz jeszcze niedowagę.

    Pozdrawiam,
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie za konstruktywny komentarz :)

      Zapraszam do obserwacji, obserwuję Cię :)

      Usuń
  4. What a great photo!

    xoxo
    Rina Samantha
    http://www.andshedressed.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na wpis, ja również zajmuje się fotomodelingiem i z chęcią wpadnę jeszcze na twojego bloga i poczytam wskazówek od kogoś z większym doświadczeniem :)
    http://nazywamsiemilena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Great post dear! I love pic! :)

    http://lifella2.blogspot.com/ I'm following you on GFC, please follow back. :)♥

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz